Κλειστή αυτή την ώρα η Αθηνών - Λαμίας, στο ρεύμα εξόδου, στο ύψος της Μεταμόρφωσης, από μεταφορείς, οι οποίοι αποφάσισαν σήμερα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους. Την ίδια ώρα κυκλοφοριακό χάος παρατηρείται και σήμερα στην πρωτεύουσα από τις κινητοποιήσεις πολλών κλάδων εργαζομένων. Κλειστή έως αυτή την ώρα η Αμαλίας στο ύψος της Ξενοφώντος και το ρεύμα ανόδου της Βασιλίσσης Σοφίας, από ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι βρίσκονται από την Τρίτη έξω από τη Βουλή, ενόψει και της ψήφισης του νομοσχεδίου για το άνοιγμα του επαγγέλματός τους.
Τα κυκλοφοριακά προβλήματα αναμένεται να ενταθούν, καθώς σε λίγη ώρα ξεκινούν πορεία οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, από την οδό Καρόλου στο Υπουργείο Εργασίας και ακολούθως στη Βουλή, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων τους, για τις προωθούμενες αλλαγές στον Οργανισμό. Επίσης έως τις 17:00 πραγματοποιούν στάση εργασίας, και έτσι δεν θα λειτουργεί και το μετρό στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο.
Εξ΄άλλου 48ωρη απεργία πραγματοποιούν από την Τετάρτη οι παραγωγοί λαικών αγορών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την τοποθέτηση ταμειακών μηχανών στους πάγκους από την 1η Οκτωβρίου. Μάλιστα έχουν στήσει έξω από το Υπουργείο Οικονομικών, στο Σύνταγμα, πάγκους, και μοιράζουν στους περαστικούς, φρούτα και λαχανικά. Πάντως την Τετάρτη και την Πέμπτη οι λαικές αγορές λειτουργούν κανονικά, καθώς οι πωλητές δεν μετέχουν στην κινητοποίηση. Επιπλέον παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Μεταφορών πραγματοποιούν το πρωί της Τετάρτης, μέλη της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας.
Την ίδια ώρα, σοβαρά είναι τα προβλήματα στην αγορά, με τις ελλείψεις να εντοπίζονται κυρίως σε φάρμακα και ευπαθή προϊόντα, ενώ εγκλωβισμένα παραμένουν χιλιάδες κοντέινερς στα τελωνεία, αλλά και δεκάδες φορτηγά στα μπλόκα. Η κυβέρνηση ωστόσο διαμηνύει ότι δεν υποχωρεί.
Με ευρεία πλειοψηφία, 83τριών θετικών ψήφων, έναντι 16 αρνητικών, ψηφίστηκε επί της αρχής του, νωρίτερα, από το Τρίτο Θερινό Τμήμα της Βουλής, το επίμαχο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.
Υπέρ της αρχής, ψήφισαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, και οι ανεξάρτητοι Φώτης Κουβέλης και Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ αρνητική ψήφο έδωσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ο βουλευτής της ΝΔ, Πάνος Καμμένος, ο οποίος όπως δήλωσε επέλεξε τη στάση αυτή, όχι γιατί διαφωνεί με το κόμμα του αλλά γιατί δεν μπορεί...
"Οι επιθέσεις και οι ύβρεις δεν θα θολώσουν την κρίση μας", δήλωσε ο Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας επί της αρχής του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.
Το πολιτικό κόστος είναι νάνος μπροστά στο δημόσιο συμφέρον, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αρνούμενος να κάνει δεκτά τα αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων για πενταετή μεταβατική περίοδο και διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας.
Έκκληση στην κυβέρνηση να κάνει δεκτά τα αιτήματα των μεταφορέων απηύθυνε η ΝΔ, λέγοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα υποβάλει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας επί του άρθρου 14 του νομοσχεδίου.
Για βίαιη μεταρρύθμιση κατηγόρησε την Κυβέρνηση ο αρμόδιος τομεάρχης μεταφορών της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης, αναφερόμενος στην απελευθέρωση του επαγγέλματος των φορτηγών.
Μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 9,84, ο κ. Καλαφάτης πρόσθεσε ότι δεν έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια διαλόγου τόσο για το θέμα της μεταβατικής περιόδου, όσο και για το μηδενισμό της αξίας της άδειας, σε δυόμισι χρόνια.
Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς - ΠΕΕΔ, ζητά την εντατικοποίηση του διαλόγου μεταξύ της Κυβέρνησης και της συνδικαλιστικής ηγεσίας των απεργών, ώστε να λήξουν οι κινητοποιήσεις. Σε κάθε περίπτωση καθίσταται απαραίτητη η παράταση κατά δύο μήνες, των προθεσμιών καταβολής των οικονομικών υποχρεώσεων των Διαμεταφορικών επιχειρήσεων προς το Δημόσιο (ΦΠΑ, διάφοροι φόροι κλπ.) και τα Ασφαλιστικά ταμεία, λόγω αδυναμίας να ανταποκριθούν εξαιτίας της διακοπής λειτουργίας τους.